גלריה לאמנות

שברון לב

מוזיאון אדם בגליל בבית יגאל אלון מארח את התערוכה שברון לב, בהשתתפות שלושים אמנים מאשקלון, עוטף עזה והגליל.

התערוכה נאצרה על ידי מיקי בנאי ויעל ניצן, ותינעל ב 1.5.2024.

בימים של מלחמה, כתיבת טקסט על אמנות יכולה להיות מאתגרת, אך היא מאפשרת לנו להבין את האינטראקציה בין האמנות למציאות החריפה של המלחמה.

שברון לב הוא תחושה של כאב רגשי ואובדן הנובעים מייסורים. הוא יכול להשפיע על מצב הרוח, התפקוד החברתי והבריאות הגופנית של האדם. יצירות רבות שעוסקות בשיברון לב בזמן מלחמה, מעידות על סבל וקונפליקט המשפיע על היחסים האישיים והחברתיים של האנשים.

בימים שהתותחים רועמים ורעש המלחמה נשמע כשדה קרב, ובצל האירועים הקשים של השבת השחורה, אנו נחשפים ליצירות המשקפות את הפחד והזעקה, את התחושות והרגשות של אמנים שיוצרים בחלל מעורפל ובזמן כאוטי, מלא בדמעות ובכאב. חלקם מחפשים את האור בחושך והאחרים את התקווה בתוך הייאוש.

המרכיב הסיפורי, הצורני וההבעתי בתערוכה מעביר לנו מסרים סמויים וגלויים המעידים על האימה והאלימות של הטרגדיה בדרום. חלק מהיוצרים מתעדים את האירועים והדמויות באופן מצמרר, חלקם מבטאים את השכול והאבל של הנשארים וחלקם מושחים במכחול ובצבע באופן אקספרסיבי וספונטני.
יחד עם זאת, יצירות רבות מחזקות את הרוח הלאומית ומעניקות נחמה ותקווה לעתיד טוב יותר, ומבטאות את החלום לחיות בחירות בארץ הזאת.